افتادن از بلندي
نوشته شده توسط : گروهی از داوطلبان جمعیت

افتادن از بلندی
زمین خوردن در منزل ، اعم از افتادن از نردبان ، پشت بام یا پله ها و یا سرخوردن و به زمین افتادن در حمام یا جاهای دیگر ، یکی دیگر از حوادثی است که می تواند مرگ آفرین باشد .
هنگامی که بالای سر فردی که به زمین افتاده و صدمه دیده و یابیهوش شده باشد ، رسید ، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ وجه مصدوم را حتی به منظور راحت تر بودن او ، حرکت ندهید ، زیرا ممکن است به دلیل نامشخص بودن احتمالی آسیبهای وارده ؛ صدمات بیشتری به وی وارد شود . اگر محل یا محلهای صدمه دیده مشخص نیست احتمال آسیب دیدگی گردن ، سریا ستون فقرات را در نظر بگیرید و با احتیاط عمل کید .
برای کمک به بی حرکت ماند سر مصدوم ، از یک پارچه یا پتوی تا شده استفاده نمایید . او را گرم نگهدارید و چیزی برای خوردن یا آشامیدن به وی ندهید . و اگر در محلی خونریزی پدید آمده باشد ، مطابق آنچه که در مورد بروز انواع خونریزی ها گفته شد ، یعنی فشار مستقیم با پارچه یا نوارهای پانسمان عمل کنید .
 ( فردی را که از بلندی افتاده باشد ، به هیچوجه حرکت ندهید و به منظور کمک به بیحرکت ماندن او ، پتو یا پارچه تا شده زیر سرش بگذارید ) او را گرم نگهدارید و چیزی برای خوردن یا آشامیدن به وی ندهید. و اگر در محلی خونریزی پدید آمده باشد ، فشار مستقیم با پارچه یا نوارهای پانسمان ، عمل  کنید





:: موضوعات مرتبط: واحد امداد و نجات جمعيت هلال احمر شبستر , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: